7 עקרונות קידום אורגני ל-2020 (כולל צ'ק ליסט)

קידום-אתרים-אורגני

מה זה SEO?

אם אתם מחפשים מדריך לקידום אורגני בגוגל הגעתם למקום הנכון, במיוחד בימים טרופים אלה, כשקורונה גורמת לעסקים רבים לקצץ בפרסום ממומן בגוגל, כדאי להשקיע את הזמן בשיפור האתר שלכם. היום נסביר את הבסיס לקידום אורגני וממומן. איך זה עובד, מה חשוב לעשות וגם (וזה לא פחות חשוב) ממה כדאי להימנע.

הביטוי הראשון שבטח שמעתם הוא Seo = search engine optimization  או בעברית: אופטימיזציה למנועי חיפוש. מה הכוונה? בשביל להבין מהי אופטימיזציה למה ואיך היא מתבצעת, כדאי שנבין קודם את הבסיס לגבי מנועי החיפוש של גוגל, נכון שיש עוד כמה מנועי חיפוש (מישהו אמר בינג?) אבל היות וגוגל הוא מנוע החיפוש העיקרי בישראל נתמקד בו.

איך מנועי החיפוש עובדים?

גוגל מסדרת את החיפושים שלכם לפי מיקומים, אולי שמתם לב אבל כמות המודעות הממומנות הוכפלה. בשנה האחרונה, נכון ל-2020 בכל עמוד יש כעשר תוצאות בחיפוש האורגני ועוד כ-7 תוצאות של קידום ממומן.

אין ספק שלהגיע לעמוד הראשון בחיפוש אורגני זה לא פשוט ודורש עבודה קבועה על התכנים והאתר שלכם, ומצריך אסטרטגיית מילות חיפוש אך יחד עם זאת גוגל הבינו שהדינרוס יגיעו אליהם בצורה מהירה וישירה בעזרת הקידום הממומן כך שהם החליטו להוסיף בכל עמוד עוד שטחי פרסום ממומנים.

ככה מגיעים למקום הראשון בגוגל

 אולי אתם זוכרים ואולי לא אבל רק לפני כמה שנים כשהייתם מחפשים משהו בגוגל התוצאה שקיבלתם בדרך כלל לא תאמה את מה שחיפשתם ואז הייתם צריכים לעבור עוד עמוד ועוד עמוד עד שהגעתם למה שרציתם (במקרה הטוב). כיום, אם אתם מחפשים משהו והוא לא עולה בעמוד הראשון אתם פשוט משנים את הטקסט בשורת החיפוש.

בשנים האחרונות גוגל משקיעה את כל המאמצים והמשאבים על מנת שתקבלו את התשובה הכי מדויקת ורלוונטית לשאילתא שלכם. מה הכוונה שאילתא? באנגלית זה נקרא query- שזה בעצם מה שאתם מקישים במנוע החיפוש, יכול להיות מילה משפט או שאלה.

האלגוריתם של גוגל מתחדש בכל שנייה על מנת למקסם את חווית המשתמש- כיום הוא יכול להבין את הבקשה שלכם לעומק ולהבין אם אתם מרוצים או לא מהתשובה שהוא נתן לכם. איך הוא עושה את זה? קסם? הוקוס פוקוס? האמת שלא ממש… 

גוגל מדרגת את האתרים שלכם לפי מספר פרמטרים (נרחיב עליהם עוד רגע), וגם עוקב אחרי זמן השהייה שלכם באתר. אם לדוגמא חיפשתם מסעדה איטלקית בהרצליה והתוצאה שקיבלתם היא מסעדה בראשון לציון, סיכוי גבוה שתצאו מהר מאוד מאותו העמוד ותמשיכו לתוצאה הבאה.

זה ישפיע מאוד על הbounce rate שזהו זמן היציאה שלכם מאתר, אם נכנסתם לאתר ויצאתם תוך מספר שניות האתר יקבל דירוג נמוך (בהתאם למה שחיפשתם כמובן).

בעזרת קידום אתרים ממומן תוכלו לשפר את המיקום של העסק שלכם בגוגל בצורה משמעותית ולראות תוצאות בקצב מהיר. 

לונג טייל או שורט טייל? (רמז: זה לא שמות של רול סושי)

כשאנחנו מדברים על און-פייג' (עבודה על העמוד- הכוונה לעבודה תכלס על האתר עצמו), עדיין מחקר המילים יהיה בעל משמעות גדולה להצלחה או כישלון. 

תצטרכו לעשות עבודה מקיפה על מנת למצוא ולבחור את מילות המפתח הנכונות לעסק שלכם באותה נקודת זמן, למה? כי החיפושים והמיקומים משתנים כל הזמן, הרלוונטיות של הביטוי ״ספר״ ב-2008 תהיה שונה מאשר הביטוי ״מעצב שיער״ ב-2020, השפה היא דינמית וגם קחו בחשבון שינויים עונתיים, אופנתיים, טרנדים כאלה ואחרים ואפילו לא עלינו מגפות הזויות כמו קורונה.

אז איפה היינו? אה כן, מילות מפתח. אז איך בוחרים את הקיוורד המושלם? מילות המפתח מחולקות לפי ״זנבות ארוכים״ ו-״זנבות קצרים״ וזה נכון גם למי שחובב חתולים וגם מי שיעדיף כלבים (אני!!). 

מילת מפתח עם זנב קצר

הכוונה לביטוי המכיל 3 מילים ומטה, אמרנו קצר נכון? מילים אלה נקראות לעיתים גם “head terms” היות והם בדרך כלל יכילו באופן מדויק ותמציתי את הנושא עליו מדובר אבל! הרבה פעמים יהיו כללים יחסית. לדוגמא: ״פלמינגו ורוד במיאמי״, ״אוכל תאילנדי״, ״לירן חולצה אפורה״ טוב נו, הבנתם את הרעיון…

מילת מפתח עם זנב ארוך

אלו ביטויים המכילים מעל 3 מילים כך שתוכלו להיות יותר מדויקים וספציפיים למה שחיפשתם, לדוגמא: ״מסעדה צמחונית ברמת החייל״, ״מסיבת רווקות בחוף הים בתל אביב״ וכו'.

חשוב לציין שמילים אלו לא תמיד יביאו המון תנועה לאתר, אבל התנועה שתגיע תהיה סופר רלוונטית היות והיא ממוקדת.

אז איך בוחרים באיזה ביטוי להשתמש? אספרסו ארוך או קצר? שאלה טובה! שימו את העדפות הקפה שלכם רגע בצד ותענו על השאלה הזו: אזיה סוג של טראפיק אתם רוצים להניע לאתר שלכם? ככל שהביטוי יהיה ארוך יותר כך נפח החיפוש יקטן אך אחוז ההמרה יגדל- מעניין הא?

אם תרצו להביא הרבה תנועה לאתר- תתחילו עם ביטויים קצרים,  כמובן שקחו בחשבון שככל הנראה על ביטויים אלו תהיה תחרות גבוהה וקשה יותר להגיע לעמוד הראשון הנכסף.

עם ביטויים ארוכים תמצאו תחרות נמוכה, פחות נפח חיפוש אך גם מיקוד ועלות נמוכה יותר, כך שתוכלו להגיע לאחוז המרה מכובד.

לסיכום הנושא כדאי שתבחנו מה הכי נכון לשוק שלכם ולמצב של העסק- אם אתם חברה גדולה ומבוססת או עסק חדש או מבאים לשוק מוצר קיים ככל הנראה המטרה שלכם תהיה שונה.

אם אתם רק רוצים להכנס לשוק חדש, להביא את הבשורה או לחזק מותג קיים כדאי שתתחילו מביטוים עם זנב ארוך, תעלו במיקומים ובתקציבים ואז תוכלו להתמקד לאט ובזהירות על הביטויים הקצרים.

מה חדש בקידום אורגני ב2020?

גוגל שמה את הדגש על כוונת המחפש (user intent) כך שהחיפוש הוא לא ממוקד מילת חיפוש. האלוגריתם השתכלל למצב שגוגל מבינה מה כוונת המשורר (מי שכותב על המקלדת במקרה הזה…) ורואה את החיפוש שלכם בצורה הוליסטית ושלמה יותר.

מה הכוונה? גוגל מתחשב בחיפושים קודמים שלכם (או במילים אחרות נעזר במידע הרב שיש לו עלינו), במיקום שלכם, בשפה בה אתם כותבים, בip שלכם ועוד.

בטח גם שמתם לב שאם אתם כותבים משהו בעברית והמקלדת שלכם בטעות על השפה האנגלית גוגל ייתן לכם את התוצאה שחיפשתם, וגם אם אתם מקישים את החיפוש באופן חסר, עם שגיאות כתיב. 

המשימה של גוגל היא להצליח לתת לכם בדיוק את מה שאתם מחפשים בזמן הכי קצר, ככה תמשיכו להשתמש במנוע החיפוש, המפרסמים ימשיכו לפרסם והם יישארו המנוע חיפוש הכי גדול וריווחי שיש.

אז איך אנחנו נעזרים בזה בפרסום שלנו? חושבים כמו הלקוחות שלנו, יוצרים תכנים שמביאים ערך אמיתי ללקוח ועוזרים להם לפתור את הבעיה שלהם ולא מתמקדים רק בלהופיע על מילה זו או אחרת.

מבנה האתר


היות שהתחרות על העמוד הראשון הולכת וגדלה וכידוע בפסגה האוויר דליל (במיוחד מאז שגוגל הוסיפה עוד ועוד שטחי פרסום ממומנים), חשוב שהאתר שלכם יהיה בנוי בצורה נכונה, שיהיו קישורים בין המאמרים, שפה אחידה, עיצוב אחיד וכן שהתכנים באתר כולו ידברו אחד עם השני ולא יהיו סנובים.

עוד דבר שחשוב לדעת ב-2020 הוא לגבי שימוש בוידאו כמות העסקים שהשתמשו בוידיואים כחלק מעבודת השיווק שלהם עלתה ב38% מאז 2017.

בהתאמה, 72% מהצרכנים טענו שהם מעדיפים וידאו על פני קריאת טקסט. אני חושבת שזה עובד טוב במיוחד בהצגת שירות או מוצר חדש או הסבר ויזואלי על איך מתפעלים משהו.

מהם הפרמטרים על פיהם גוגל מדרגת את המיקומים?

  1. רלוונטיות – מה שהיה רלוונטי לפני שנה לאו דווקא יהיה רלוונטי היום, במיוחד בתחומים כמו טכנולוגיה המתחדשת כל הזמן (זוכרים שאייר פודס היה הדבר הכי מיוחד שיש?…), לכן חשוב מאוד לעדכן את התכנים וגם הנראות של האתר.

    כדאי תמיד לחשוב על הקהל שלכם, אם יש לכם חנות שמוכרת מוצרי גלישה כדאי שתפרסמו בחורף יותר מודעות ממומנות בגוגל של חליפות גלישה כי זה מה שאנשים יחפשו.

  2. סמכות – גוגל בוחרת סמכות לפי לינקים ובאק לינקים- הכוונה היא כאשר יש אצלכם באתר הפנייה למקורות טובים של מידע באתרים נחשבים אחרים- מהם אתרים נחשבים? איזה לינקים יכולים לא לעזור או אפילו להרע למיקום שלכם?

    כדאי להשתמש בכלי המדהים של ahref ולהעזר בנתונים בעמודת ה- site explorer על מנת להחליט איזה אתר רלוונטי לכם.
  • עשרת המיקומים הראשונים הם אלו שמקבלים את רוב הקליקים– לכן כדאי להתאמץ ולטפס לעמוד הראשון- המיקום הראשון יקבל 31% ומיקום 6-10 יקבלו בערך 3% של הקלקה.

     

  • שימו לב שהמיקומים של האתרים שיעלו בעמוד הראשון משתנים על פי מה שאתם כותבים בשורת החיפוש.

מהו תהליך חיפוש המילים?

תפתחו ״אישיות קניינית״ או מה שנקרא בשפה המקצועית: Buyer Persona כשאתם מתחילים בתהליך חיפוש המילים הדבר הראשון שתרצו לעשות הוא להיכנס לנעלי הלקוחות ולחשוב מה הם יכתבו על מנת להגיע לשירות או למוצר שאתם מציעים, קחו בחשבון שהלקוחות לא מחפשים את האתר שלכם, הם מחפשים מידע בעל ערך ופתרונות לבעיות שלהם.

אסטרטגיית מילות חיפוש– כדאי לטרגט מילות מפתח פחות תחרותיות שיעלו פחות כסף ויביאו לקוחות רלוונטיים וגם ליצור תכנים המכילים את מילות המפתח, ולא רק ביטוי אחד.

סיעור מוחות לרעיונות למילות חיפוש– קחו רעיונות לנושאים מויקיפדיה והשתמשו באוטו קומפליט (השלמה אוטומטית) של גוגל וגם ב https://ubersuggest.io/ וב http://keywordshitter.com/ . עוד אתר טוב למציאת רעיונות : quora

צמצמו את רשימת המילים שלכם– השתמשו במידע על נפח החיפוש בכלי הזה: https://keywordkeg.com/google-search-console-google-analytics.html

או בכלי של גוגל KeywordPlanner כדאי גם להשתמש במידע על ה-cpc בפרסום שלכם.

להשתמש בטירגוט במילות החיפוש שלכם: ברגע שיש לכם רשימה של מילות חיפוש אפשריות וביטויים, התהליך הוא כזה:

  • תתחילו בלעבור על העמוד הראשון בגוגל לכל מילת חיפוש.

  • תבדקו האם יש אתרים סמכותיים עם תוכן איכותי בנושאים האלו, השתמשו גם במידע מהכלי באתר של מוז: https://moz.com/tools/seo-toolbar כדי לבדוק את איכות האתר ולינקים מתחרים.
  • תנטרלו מילים תחרותיות.

  • תתמקדו במילות מפתח שיש לכם סיכוי ממשי להתברג עליהם. המילים שתבחרו בסופו של דבר יהיו המרכז והבסיס של התכנים שתעלו באתר שלכם.

איך אנחנו בודקים את המיקום של המתחרים שלנו?

 

רגע, למה בכלל מעניין אותנו מה המיקום של המתחרים שלנו? כי חשוב להבין מהם מילות החיפוש עליהם המתחרים שלנו מדורגים, ומה המיקום שלהם היות ואנחנו מתחרים על אותה המשבצת.

המקום הפיזי שיש לגוגל להציע לנו מתחלק בין כל המתחרים, ואנחנו רוצים לעקוב ולהבין איפה אנחנו נמצאים ביחס למתחרים והיכן נוכל לעלות למיקום גבוה יותר מהם.

בנוסף, המחקר הזה יתן לכם יתן לכם גם רעיונות למילות מפתח חדשות שקשורות לתחום שלכם.

אז איך מקבלים מידע על המתחרים? פשוט מאוד- שימו את הלינק של האתר של המתחרים שלכם בסימלר ווב, ואז תוכלו לראות מאיפה מגיעה אליו רוב התנועה. לדוגמא- האתר של יודמי ברובו מקבל תנועה ממנועי חיפוש, אז שווה להשקיע פרסום בכיוון הזה.

קידום ממומן בגוגל או בפייסבוק?

לגוגל ולפייסבוק יש מטרות שונות, גוגל היא רשת חיפוש ופייסבוק היא רשת חברתית, או לפחות כך היא התחילה… בשלב הראשון חשוב שתבינו את עולם הפוש והפול על זה הרחבנו במאמר הזה על הבסיס בשיווק דיגיטלי.

מדוע התנועה ממנועי חיפוש היא בעלת ערך מאוד גבוה? כשמישהו מחפש משהו ברגע מסוים ואתה יכול לפתור לו את הבעיה- סיכוי ההמרה שלו עולה. בגוגל אנשים בדרך כלל מחפשים עם מטרה ברורה ומיידית ועם סיכוי גבוה יותר לרכוש מכם באותו הרגע.

אם לדוגמא אני מחפשת רמקול שעמיד למים ומוצאת מודעה המבטיחה לי הנחה מסוימת ואולי גם משלוח מהיר למקום מגורי (או אפילו משלוח חינם!) יש סיכוי גבוה שאלחץ על המודעה ואולי גם ארכוש את המוצר.

כשגולשים בפייסבוק, לאו דווקא מחפשים משהו ספציפי אלא בדרך כלל סתם נכנסים כדי להסתכל בפיד, החיפוש האקטיבי בגוגל הוא בדרך כלל ממוקד- על שאלה מסוימת, שרות מסוים או מוצר. 

קיימת האפשרות לקידום ממומן בפייסבוק, כך שתוכלו ליצור קמפיינים של מודעות ולטרגט קהל בצורה ממוקדת.

כידוע, פייסבוק רכשה את אינסטגרם (גואו צוקרברג!) כך שבתוך הפלטפורמה של פייסבוק ניתן לממן גם פרסום באינסטוש. זה אולי לא כל כך נעים לחשוב על זה אבל כמות המידע שיש לפייסבוק היא אדירה ולפרסום שלנו זה מצוין, תוכלו למקד את המודעות לפי קהלים, עיסוק, תחומי עניין, גיל, מקום מגורים ועוד פרמטרים רבים.

כדאי שתדעו שקיימות הגבלות בפרסום של גוגל ופייסבוק– אז לפני שאתם מתכננים לבנות קמפיין כלשהו כדאי שתדעו שלא ניתן לפרסם מוצרים בעייתים, לא חוקיים, מוצרים רפואיים ויש עוד רשימה לא קטנה, תוכלו להכנס לכאן ולהתעדכן.

בניית לינקים

 

    1. אסטרטגיית בניית לינקים- המטרה שלכם היא להשיג כמה שיותר לינקים שהם ״do follow". מן הסתם כדאי שתבחרו אתרים עם סמכות עמוד וסמכות דומיין גבוהה, ואתר שקשור לנישה שלכם- גוגל מתייחס מאוד לאיזה אתר מופנה ומפנה הלינק.

      תעשו את זה בזכות זה שתעלו לאתר שלכם תכנים איכותיים ששווה לקשר אליכם ושמוסיפים ערך מוסף לקוראים.

    2. תנתחו את המתחרים שלכם מבחינת באקלינקים, תנועה ודרוג- זאת הדרך הקלה ביותר להתחיל בבניית לינקים, תבדקו את תוצאות החיפוש בטופ עשר של מילות המפתח שלכם (כדאי להעזר בכלי של הייץ רף ומג'סטיק seo וגם בסימלר ווב).

      אפשר לדעת באופן כללי מאיפה המתחרים שלכם מקבלים תנועה, מה העמודים המובילים שלהם. תבדקו גם בכלי של מוז seo toolbar על מנת לבחון את הלינקים.

    3. מקסמו את הלינקים לקמפייני האופטימיזציה למנועי חיפוש- תמצאו לינקים באתרים הממוקמים בעמוד הראשון ובעלי סמכות גבוהה, ותפנו אליהם במייל על מנת להציע את הבלוג פוסט או המוצר האחרון שלכם.

      חשוב שתדעו שזהו תהליך ארוך ולעיתים סזיפי, ותצפו להענות של 5% (כן כן…) מהאימיילים הקרים האלו. תצאו למסע הזה בידיעה שכל לינק ממקור מהימן שווה לכם זהב.

      אופציה נוספת היא לחפש אחר מידע קיים ברשת, ולראות היכן חסר לינק שיכול להיות רלוונטי אליכם. תעזרו בכלים כמו:  Mention or Buzzsumo, צרו קשר עם הבעלים של האתר או כותב המאמר, ותבקשו ממנו בנימוס לשלוח לינק חזרה אליכם.

       

    4. במידה ויש לכם תוכן שיכול להיות קשור למאמר קיים באתר נחשב- מומלץ לפנות לאתר עם הצעה שיוסיף קישור דו פלואו.

       

    5. פרסמו את התוכן שלכם באתרים בעלי סמכות גבוהה ומשם תביאו קהל חדש לאתר שלכם. כך תוכלו למנף את הכוח שלהם על מנת להגיע במהירות לטופ של תוצאות החיפוש עם גסט פוסטים, יו טיוב, סלייד שר יודמי ועוד.

       

    6. seo מקומי- אם יש לכם עסק עם מקום פיזי, יש כאן טיפים נוספים על מנת להביא את האתר שלכם למקום הראשון בתוצאות החיפוש.

       

    7. צרו באופן קבוע תכנים מעולים עם לינקים וקישורים לרשתות חברתיות.ישנם אתרים כמו  אתר buzzsumo משם אפשר לקחת רעיונות לכתיבת מאמרים בנושאים החמים- זה מקום להשראה, לפי מאמרים עם המון שרים ולייקים ברשת.

      איך זה עובד? אתם יכולים לשים קישור לאתר שלכם, והוא נותן לכם רשימה של מאמרים שפורסמו. תוכלו לבחור בפילטרים את טווח הזמנים הרלוונטי לכם, מאמרים מהשנה האחרונה, החודש האחרון ועוד.

       

    8. אפליקציות- מתאים למי שרוצה לפרסם אפליקציה.

צ'ק ליסט טכני ל-seo

 

  1. בחרו מילת מפתח אחת לכל עמוד– בדרך כלל תרצו להתחיל עם מילות מפתח בעלות נפח חיפוש נמוך יותר.

     

  2. לפרסם מאמרים ארוכים– המינימום הוא  300 מילים אך עדיף לפרסם מאמרים עם 1500 מילים לפחות, במיוחד לתחומים תחרותיים. לדוגמא: סיפור הצלחה זה משהו שאנשים אוהבים לשתף ולכתוב עליו.

     

  3. בדיקה נוספת לכל דבר שאתם מעלים- כדאי להשתמש ב https://www.completedigitalmarketingcourse.com/seo-audit-tool/ֿ

צ'ק ליסט לקידום ממומן

 

להוסיף קישורים פנימיים– 2-3 קישורים בכל מאמר חדש שמפרסמים שמוביל למאמרים ישנים יותר באתר. תמיד כדאי לבחור במאמרים קיימים בעלי נפח ותנועה גדולה יותר, איך יודעים? נעזרים בכלים של הייץ רף וגוגל על מנת לבחור.

    1. תכתבו טייטל תג שמנועי החיפוש יאהבו– לכל עמוד של האתר שלכם צריך להיות טייטל תג ייחודי, עם עדיפות להתחיל במילות חיפוש רלוונטיות, עם מילים חיוביות כמו: 2019, ״הכי טוב״ ״מומלץ״ ועוד, על מנת לבלוט ולהתברג בלונג טייל של החיפוש.

       

    2. אורך הכותרת– כדאי לשמור את הטייטל תג עם 55 אותיות ומטה על מנת שלא יופיעו באופן חתוך בחיפוש.

       

    3. לבנות יואראל קצר שכולל את מילות החיפוש, עם מקפים בין מילה למילה ואותיות קטנות.

       

    4. להדגיש את היתרונות של הפוסט או המוצר ולהשוות למתחרים שכבר מופיעים בתוצאות החיפוש, לשמור את המטה דיסקריפשן 160 אותיות או פחות.

       

    5. אופטימיזציה לגוגל אימג'- ליצור תמונות עם האתר המדהים canva הכוללות את מילות החיפוש שלנו, עם אלטרנטיב טקסט לכל תמונה.

       

    6. להוריד באונס רייט– לגרום לנושא להיות ברור ולשים לב שמילת המפתח מופיעה ב-100 המילים הראשונות של המאמר.

       

    7. לתת בוסט לקידום ממומן עם תגים לכותרות– כך שמילת המפתח תהיה בh2 ו h3.

       

    8. להוסיף קישורים לאתרים חיצוניים בעלי סמכות– בלוגים פופולרים, אתרים של אוניברסיטאות או אתרים ממשלתיים- בכל פיסת מידע שמפרסמים.

       

    9. התקינו גוגל אנליטיקס זהו כלי של גוגל שייתן לכם מידע כמו: התנועה שמגיעה אליכם לאתר, המרות ומידע על ההרשמות שהגיעו מהאתר.

       

    10. השתמשו בכלי של ahref למדוד את הדירוג של מילות המפתח שלכם, ובניית הלינקים שלכם. הכלי הבסיסי הוא חינמי ועל מנת לקבל מידע יותר מפורט תצטרכו לשלם, אני ממליצה מאוד להשקיע בכלי הזה היות וזהו מידע ששווה לכם הרבה והוא מאפשר גם מעקב קבוע אחר המשתנים של השוק שלכם- מחירים, מתחרים ועוד.

       

    11. בנוסף, התשלום מאפשר לכם לעקוב אחרי מספר אתרים באופן קבוע כך שזה רלוונטי במיוחד כשאתם מקדמים העובדים עם כמה לקוחות במקביל.

    12. אם האתר שלכם בנוי בוורד פרס– הוסיפו את התוסף של יוסט הוא יקל על חייכם וייתן לכם מידע מעודכן וטכני על און פייג'- על כל עמוד באתר. תקבלו פידבקים על מרווחים, לינקים, צפיפות מילות מפתח וכל מה שאתם צריכים על מנת לעבוד לפי החוקים של גוגל.

      מה שמדהים באמת זה שהוא כל הזמן עוקב אחרי מה שקורה באתר שלכם, כך שכל תוכן חדש שתעלו הוא יכווין אתכם היכן כדאי לכם לשפר.
       
  1. עדכנו את האתר עם הסרץ קונסול של גוגל זהו אתר חינמי המאפשר לכם לבדוק איך מנוע החיפוש בודק את האתר שלכם, להוציא דיווח על הסטטוס של האינדקס, שאלות חיפוש (search queries), טעויות של הקרולרז, וגם על עונשים וחסימות מגוגל penalties.
  2. שפרו את המראה של האתר והמהירות שלו- נתחו את האתר עם כלי בדיקת המהירות של גוגל (כדאי להגיע ל80 פלוס). ישנם פלאגינים בוורד פרס שמומלץ להיעזר בהם, לדוגמא: 

https://wordpress.org/plugins/better-delete-revision/

https://wordpress.org/plugins/wp-smushit/

  1. וודאו שהאתר ידידותי למובייל– האתר שלכם צריך לספק חוויה שתהיה מדהימה ומותאמת למובייל https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

לסיכום

 

אם הגעתם עד לכאן כל הכבוד! עכשיו אתם מבינים את יתרונות הקידום האורגני והממומן ואולי כבר בא לכם לרוץ לספר לחבר'ה, להתחיל להתנסות בעצמכם בקידום העסק או לחילופין להיעזר במומחים (אנחנו תמיד כאן בשבילכם).

היום למדנו על מנועי החיפוש של גוגל, בניית לינקים, הסברנו איך גוגל מדרגים את החיפושים שלכם ואיך תמצאו את מילות המפתח שהכי רלוונטיות לעסק שלכם היום, ואפילו קיבלתם צ'ק ליסט טכני שהוא מעין קורס קידום אתרים ממומן מזורז 🙂

מקווה שלמדתם כמה דברים חדשים, נשמח שתכתבו לנו את דעתכם בנושא, על מה עוד תרצו שנכתוב כאן בבלוג וכמובן נענה על כל שאלה שיש לכם.  

 

Scroll to Top
גלילה למעלה